Tydzień statystyczny – Przygoda z liczbami w tle
Czy pracownicy Urzędu czytają książki? Najmłodsi adepci statystki prowadzili badanie czytelnictwa i poznawali tajniki pracy statystyka.
Za nami kolejny, trzeci dzień Tygodnia Statystycznego. Tym razem gościliśmy uczniów szkół podstawowych. Przygotowaliśmy warsztaty pn. Przygoda z liczbami w tle, które były okazją do rozmowy o istocie działalności służb statystyki publicznej, znaczeniu danych statystycznych w dzisiejszym świecie oraz o sposobach prowadzenia badań statystycznych. Atrakcją spotkania okazały się zajęcia praktyczne, związane z gromadzeniem i korzystaniem z danych statystycznych dedykowane poszczególnym grupom uczniów.
Uczniowie klas VI i VII doskonalili umiejętność odczytywania informacji o wybranych zjawiskach społecznych i gospodarczych z tablic statystycznych i wykresów. Następnie, korzystając z publikacji statystycznych, poszukiwali danych dot. m.in. demografii, ochronny środowiska, edukacji, budownictwa mieszkaniowego i sportu, na podstawie których stworzyli statystyczny portret województwa lubuskiego.
Najmłodsi uczestnicy Tygodnia statystycznego, uczniowie klas III i IV, mieli za zadanie przeprowadzenie badania statystycznego w formie Mini-spisu. Uczniowie zadebiutowali w roli rachmistrzów spisowych, pytając pracowników Urzędu o czytelnictwo. Po zsumowaniu wyników badania, przygotowali prezentacje w formie tablic statystycznych i wykresów.
Badanie przeprowadzone przez dzieci wykazało duże zainteresowanie pracowników Urzędu czytelnictwem. Spośród statystyków objętych badaniem 89% stanowiły osoby czytające książki. Średnia liczba książek przeczytanych w ciągu miesiąca najczęściej wynosiła 1. Dzieci dostrzegły jednak dużą grupę osób czytających średnio 4 i więcej książek miesięcznie (35% ogółu czytających).
Fotorelacja:
Więcej na temat Tygodnia Statystycznego:
https://tvzg.pl/gus-swietuje-setne-urodziny/